FANDOM

Slums Attack
Slums attack
Nazwy Slums Attack, Peja/Slums Attack, SLU
Miejsce założenia Poznań
Data założenia 1993
Data rozwiązania ---
Wytwórnia płytowa PH Kopalnia, R.R.X., Camey Studio, T1-Teraz, Fonografika
Powiązania Ski Skład
Członkowie
Peja
DJ Decks
Iceman
Slums Attack - polska grupa muzyczna wykonująca hip hop, znana również jako SLU. Powstała w 1993 roku w Poznaniu z inicjatywy Peji i Icemana. Od 1998 roku skład Slums Attack stanowią Peja oraz DJ Decks. Koncertowy skład zespołu pod nazwą SLU GANG uzupełnia ponadto hypeman Gandzior.

O zespoleEdytuj

Pierwsze nagrania formacji ukazały się w 1993 roku na kasecie zatytułowanej Demo Staszica. Dwa lata później ukazała się kolejna kaseta Demo Studio Czad. Pierwszy oficjalny album grupy zatytułowany Slums Attack ukazał się w 1996 roku. W czerwcu 1997 roku ukazał się drugi pt. Zwykła codzienność. Nagrania były promowane pierwszym w historii SLU teledyskiem do utworu "Czas przemija". Było to także ostatnie wydawnictwo nagrane z udziałem Icemana. W 1998 roku skład uzupełnił DJ Decks. 7 marca 1999 roku nakładem Camey Studio ukazała się zarejestrowany w nowym składzie album pt. Całkiem nowe oblicze. Gościnnie w nagraniach wzięli udział m.in. Madman, Senne Oko oraz Da Blaze. W październiku 1999 roku firma Camey Studio wydała kasetę Otrzuty (Remixy) '99 zawierającą. 20 maja 2000 roku ukazał się album zatytułowany I nie zmienia się nic. Na płycie zostały wykorzystane sample pochodzące m.in. z utworów "Telegraph Road" - Dire Straits, "Beautiful Boys" - Yoko Ono oraz "Loneliness" zespołu SBB. We wrześniu tego samego roku ukazała się kompilacja Instrumentale. Wydane na 7" płycie winylowej nagrania stanowiły głównie remiksy z albumów Całkiem nowe oblicze oraz Otrzuty (Remixy)'99.

28 listopada 2001 roku nakładem T1-Teraz ukazał się album Na legalu?. Wydawnictwo promowane m.in. teledyskiem do utworu "Głucha noc" oraz film dokumentalny Blokersi z udziałem Peji przyczyniły się do wyjścia SLU z podziemia artystycznego. Płyta Na legalu? w krótkim czasie uzyskała status platynowej sprzedając się w nakładzie 100 tys. egzemplarzy. A w 2002 roku została wyróżniona nagrodą polskiego przemysłu fonograficznego Fryderykiem w kategorii album roku - hip hop. W październiku 2002 roku firma Camey Studio w kooperacji z R.R.X. wydała kompilację Uliczne historie. Grupa nie uznała płyty za oficjalne wydawnictwo. Sam Peja natomiast zarzucił wydawnictwu słaby mastering i chybiony, przypadkowy dobór utworów. Uzyskany dochód ze sprzedaży członkowie Slums Attack przekazali na cele charytatywne. 7 lutego 2005 roku na mocy kontraktu z wytwórnią Fonografika ukazał się dwupłytowy album pt. Najlepszą obroną jest atak. Owa popularna płyta była promowana teledyskami do utworów "Co cię boli?!", "Kurewskie życie", "Reprezentuje biedę" oraz "Brudne myśli". 2 maja 2006 roku ukazała się kompilacja Fturując zawierająca duety Peji z innymi artystami. 20 października tego samego roku ukazał się album pt. Szacunek ludzi ulicy. Płyta uzyskała status złotej sprzedając się w nakładzie 15 000 egzemplarzy. 17 maja 2008 roku w Poznańskiej Arenie odbył się koncert z okazji 15-lecia Slums Attack. Zarejestrowany występ ukazał się 20 października tego samego roku na płycie CD i DVD zatytułowanej Piętnastak.

5 marca 2011 roku ukazał się ósmy album studyjny formacji pt. Reedukacja. Pierwotnie miał ukazać się 17 grudnia 2010 roku. Według informacji opublikowanych na oficjalnej stronie internetowej Slums Attack album uzyskał status platynowej płyty w pięć dni od jej premiery sprzedając się w nakładzie 30 000 egzemplarzy. Płyta była promowana trzema teledyskami powstałymi do utworów "Oddałbym" z gościnnym udziałem Jeru the Damaja i Ostrego, "Kto ma renomę" oraz "HSMTO". Pod koniec 2011 roku ukazała się rozszerzona wersja albumu o drugi nośnik, na którym znalazły się podkłady muzyczne wszystkich utworów znajdujących się na pierwszej płycie. 15 września 2012 roku odbyła się premiera nowej płyty pt. CNO2. Na albumie znalazło się 19 premierowych utworów. Na płycie wśród gości znaleźli się m.in. Glaca, Pezet, Trzeci Wymiar, Onyx, Masta Ace oraz Tewu. Materiał został w całości wyprodukowany przez DJ-a Decksa. Natomiast miksowania podjął się duet WhiteHouse. Wersja limitowana projektu będzie zawierała dwa nośniki. Płyta jest kontynuacją tytułu z 1999 roku - Całkiem nowe oblicze.

DyskografiaEdytuj

Rok Tytuł Rodzaj Wytwórnia
Slums Attack
1993 Demo Staszica album nielegal
1995 Demo Studio Czad album nielegal
1996 Slums Attack (album) album PH Kopalnia
1996 Mordercy singiel PH Kopalnia
1997 Zwykła codzienność album R.R.X.
1999 Całkiem nowe oblicze album Camey Studio
1999 Otrzuty (Remixy) '99 album Camey Studio
2000 I nie zmienia się nic album Camey Studio
2000 Instrumentale winyl Camey Studio
2001 Na legalu? album T1-Teraz
2002 Na legalu? Plus album T1-Teraz
2002 Uliczne historie album Camey Studio
2005 Najlepszą obroną jest atak album Fonografika
2006 Fturując składanka Fonografika
2006 Szacunek ludzi ulicy album Fonografika
2008 Piętnastak live Fonografika
2011 Reedukacja album Fonografika
2012 CNO2 album Fonografika