Wikia

Hip Hop PL Wiki

Słoń

Dyskusja0
161stron na
tej wiki
Słoń
Słoń.png
Info ogólne
Prawdziwe imię Wojciech Zawadzki
Pseudonimy Słoń, Liryczny Sadysta, Mocne Ogniwo, Otis Driftwood, Lovecraft
Data urodzenia 27 listopad 1983
Data śmierci ---
Pochodzenie Poznań
Gatunki Hip hop, Horrorcore
Wytwórnia płytowa Unhuman, Unhuman Familia, Druga Strefa Rekords
Zespoły
Słoń & Mikser
WSRH
Słoń – raper z Poznania, który reprezentuje styl Horrorcore. Jest najbardziej znanym przedstawicielem tego podgatunku w Polsce. Prowadzi karierę solową oraz w zespole WSRH czy Demonologia (Słoń & Mikser).

HistoriaEdytuj

Słoń słucha hip hopu od czasów podstawówki. Oprócz rapu, słuchał trochę metalu i tym podobnych radzajów muzyki. Mimo tego, zawsze najbardziej interesował go rap. Zaczął nagrywać w okolicach 1997 roku, ale woli za dużo nie wspominać o tamtym etapie swojej twórczości oraz uważa swoje tamtejsze nagrania za bardzo słabe. W liceum nagrywał razem z PST. Były plany na wspólne projekty w przyszłości, ale niestety nic z tego nie wyszło.

W roku 2001 poznał Shellera i rozpoczął z nim współpracę kawałkiem nagranym u Larwy "Hardkor Teknik". Następnymi nagrywkami były pojedyncze kawałki na solową płytę, która nigdy się nie ukazała oraz na wspólny projekt Shellera z Qlopem. 21 kwietnia 2008 r. pojawił się mixtape nagrany z Shellerem "Wyższa szkoła robienia hałasu". Tym samym utworzony został ich zespół - WSRH.

Po wielkim sukcesie duetu, Słoń postanowił nagrać solówkę w stylu Horrorcore nazwaną "Chore Melodie". Premieria "Chorych Melodi" miała miejsce 15 maja 2009 roku. Tego samego dnia odbyła się także oficjalna premiera albumu w poznańskim klubie Piwnica 21. Był to wielki szok dla Polskiej sceny hip-hop'owej, ale publika przyjąła tą płytkę z wielkim entuzjazmem. Na płycie, oprócz Słonia, można usłyszeć takich artystów jak Lucas, Kobra, Kaczor, Shellerini, Koni, Paluch, Bubel, Jeżozwierz, Oldas, Peja czy Gandzior. Jeszcze w tym samym roku po 5 miesiącach wyszła kolejna produkcja duetu Sheller/Słoń. Płytę nazwano "Unhuman Mixtape" (Unhuman - nazwa sklepu), której premiera miała miejsce 24 października 2009 roku.

Następnie, wspólnie z Mikserem, wydał dwa single (Święta 2009 i Dzieci Ognia) promujące ich płyte noszącą nazwę ,Dem6n6l6gia". Płyta ukazała się 24 września 2010 roku. Gościnnie wystąpili na niej tacy artyści jak Pih, Mrokas, Kajman, Pyskaty, Młody M, DJ Show, DJ Taek, DJ Simo, DJ Decks, Tomasz Struszczyk oraz zespoły: Trzeci Wymiar i Fabuła.  Póżniej, 13 grudzień 2010, ukazał się jeszcze minialbum pt. Wersy, Ludzie, Hip-Hop. 31 marca 2012 roku, Słoń z Shellerinim wydali płytę o nazwie Szkoła Wyrzutków.

4 października 2013 roku, na świat dzienny wyszła kolejna produkcja Słonia oraz Miksera, będąca kontynuacją ich pierwszego albumu i nosząca tytuł Demonologia II. Istotne jest to, że album składa się z 3 CD, z czego dwie składają się z utworów artystów (których razem jest aż 27) i trzecia, na której owy duet nagrał dokument video o kulisach powstawania płyty. Na album zostali zaproszeni różni artyści, od sceny hardcorowej, przez mainstreamowy hip hop i po podziemną scenę hip hopową (Brassi, Paluch, Antek, Eripe, KaeN, Pih, DJ Kostek, Shellerini, Kacper, Grubas WZW, Jongmen, Jinx, Te-Tris).

DyskografiaEdytuj

Produkcje:

Rok Tytuł Rodzaj Wytwórnia
WSRH
2008 Mistrz tu jest remix minialbum Druga Strefa Rekords
2008 Wyższa szkoła robienia hałasu album nielegal
2009 Rap znad Warty 2 singiel nielegal
2009 Unhuman Mixtape mixtape Unhuman
2009 Rock & Roll singiel nielegal
2012 Szkoła Wyrzutków album Unhuman Familia
Słoń & Mikser
2009 Święta 2009 singiel ???
2010 Dzieci Ognia singiel Unhuman
2010 Dem6n6l6gia album Unhuman
2010 Wersy, Ludzie, Hip-Hop minialbum Unhuman
2013 Demonologia II album Unhuman Familia
Słoń solo
2009 Krwawy Aperitif singiel ???
2009 Chore Melodie album Unhuman
2009 Ssij To minialbum ???

Na składankach:

w budowie...

CiekawostkiEdytuj

  • Słoń ma na jednej ręce tatuaż przedstawiający Michaela Myersa, Hannibala Lectera, Leatherfaca i różne potwory owinięte taśmą filmową. Ma również tatuaż na nodze.
  • Zawadzki nie ma określonej wiary, w nic nie wierzy.
  • Słoń nie lubi "freestylu", uważa że jest tylko kilka artystów polskiej sceny hip hopowej, którzy są w nim dobrzy (między innymi O.S.T.R. i Te-Tris).
  • Pseudonim "Słoń" powstał, jak mówi raper, kiedyś na obozie podczas parodiowania sceny ze "znienawidzonej" przez siebie lektury "W pustyni i w puszczy" (scena z Nel i słoniem).
  • Wiele osób błędnie twierdzi, że nazwisko rapera brzmi "Słonecznik", choć w rzeczywistości raper ma na nazwisko Zawadzki.

Więcej od Wikii

Losowa wiki