FANDOM

KaeN
Kaen
Informacje
Prawdziwe imię Dawid Henryk Starejki
Pseudonimy KaeN, Romeo, Bestia, D.ave
Data urodzenia 4 lipiec 1988
Pochodzenie Sanok
Gatunki Hip hop, Hardcore rap, Uliczny rap
Wytwórnia płytowa PROSTO
Zespoły
RSA Konqrent

KaeN - polski raper, tworzy od 2000 roku. Były członek formacji RSA Konqrent, lecz prowadzi także solową działalność artystyczną. Charakterystyczną cechą wizerunku rapera jest czarna maska.

BiografiaEdytuj

Artysta nagrywa od 2000 roku. W podziemiu wydał dwie płyty - Żyj albo umieraj w 2008 roku oraz Sztuka ulicy rok później. Wydawnictwa te odbiły się sporym echem w środowisku fanów szczerego, nieszablonowego, hardkorowego hip hopu, w którym KaeN odnajduje się najlepiej.

Następnie KaeN poznał się z producentem muzycznym Ive oraz rozpoczął prace nad swoim trzecim albumem. Został też zaproszony na Prosto Mixtape 600V przez rapera Jurasa, można go tam usłyszeć w kawałkach "Nie musisz być bogaty Prosto Remix" oraz "U nas na Śródmieściu".

16 kwietnia 2012 roku ukazał się mixtape Prosto Mixtape Kebs, w którym ponownie wystąpił KaeN (kawałek "Nie poddawaj się za kogoś, kim nie jesteś"). W drugiej połowie 2012 roku Prosto Label wydało trzeci ale pierwszy w pełni oficjalny materiał rapera pt. Od kołyski aż po grób. Za produkcję wydawnictwa odpowiada Ive, album jest miksowany pod czujnym okiem DJ Deszczu Strugiego i Olka Czarnego w studiu Otrabarwa. Później odbył się premierowy koncert rapera.

Drugi album studyjny Kaena zatytułowany Piątek 13-go trafił do sprzedaży 14 lutego 2014. Wydawnictwo przysporzyło raperowi pierwszego sukcesu komercyjnego, plasując się na 2. miejscu zestawienia najpopularniejszych płyt w Polsce (OLiS).

DyskografiaEdytuj

Produkcje:

Rok Tytuł Rodzaj Wytwórnia
RSA Konqrent
2010 Radio stylowych audycji album brak
KaeN solo
2008 Żyj albo umieraj album nielegal
2009 Sztuka ulicy album nielegal
2012 Od kołyski aż po grób album PROSTO
2014 Piątek 13-go album PROSTO
2015 Tylko śmierć może mnie zatrzymać album PROSTO

Na składankach:

Prosto Mixtape 600V
KaeN, Juras, Ksiądz Rafał Praski - Nie Musisz Być Bogaty (Prosto Remix)  
Elfue, KaeN, Doz, PZWNW, Sid, Młody Biały, Zdycha, Karlos, Sokół, Elvis, Pewna Pozycja, Fu - U nas na śródmieściu
Prosto Mixtape Kebs
Kazan, KaeN, WARD - Nie podawaj się za kogoś, kim nie jesteś

Gościnnie:

Brakujący Element - To jest życie
Dwa światy (feat. KaeN)
Jagła - Od 90 do 09
Mroczna strona (Bonus) (feat. Nelux, KaeN)
V!ruS - Power of Beats 2
Mniejsza o szczegóły (feat. KaeN)

CiekawostkiEdytuj

  • Raper uważa genezę swojego pseudonimu za tajemnicę, której nie chce zdradzić.
  • Istotną rzeczą jest "alter ego" rapera, czyli druga osobowość, którą KaeN, jak sam twierdzi, posiada i zwraca na nią sporą uwagę. Został poświęcony temu cały utwór pt. "Alter ego". Artysta mówi, że owe "alter ego" narodziło się za czasów jego trudnego dzieciństwa. Jest to oczywiście przenośnia, raper chce przez to pokazać swoją skomplikowaną osobowość.
  • Jest osobą religijną.
  • Artysta jest często uważany za polską wersję Eminema - amerykańskiego rapera będącego jednym z najbardziej popularnych i najlepszych raperów.
  • KaeN trenuje sztuki walki w klubie "Street Fighter" prowadzącym przez innego rapera - Jurasa.