FANDOM

Glaca
Glaca
Informacje
Prawdziwe imię Piotr Magdi Mohamed
Pseudonimy Glaca
Data urodzenia 10 kwietnia 1970
Pochodzenie Rzeszów
Gatunki Hip hop, metal alternatywny, hardcore, hard rock
Wytwórnia płytowa Jazz'N'Java, Noise Inc., EMI Music Poland, Universal Music Polska, Izabelin Studio
Zespoły
My Riot
Peja/Glaca
Sweet Noise

Glaca - polski performer, muzyk, producent muzyczny, autor tekstów i wokalista pochodzenia sudańskiego.

Biografia Edytuj

Członek Akademii Fonograficznej ZPAV. Mohamed znany jest z wieloletnich występów w grupie muzycznej Sweet Noise, której był współzałożycielem. W 2008 roku wraz z DJ-em i producentem muzycznym znanym jako TR Hacker powołał projekt My Riot, którego debiutancki album zatytułowany Sweet Noise miał premierę 13 września 2011. Od 2009 roku wraz z Justinem Chancellorem z amerykańskiej formacji Tool współtworzy projekt M.T.void.

W ramach występów ze Sweet Noise, Mohamed współpracował z takimi wykonawcami jak: Vader, Adam Darski, Krzysztof Raczkowski,O.S.T.R., Edyta Górniak, Natalia Kukulska, Anna Maria Jopek, Anja Orthodox oraz Bogdan Kondracki. Ponadto wokalista wystąpił gościnnie na albumach takich wykonawców jak: Slums Attack, Ski Skład, Shahid,Pezet, Peja, None i Black Glass.

Piotr Mohamed jest synem sudańskiego inżyniera i polskiej lekarki. Większość lat dzieciństwa spędził mieszkając w Libii i Sudanie. Po powrocie do Polski zamieszkał w Swarzędzu.

Jego menadżerką i żoną została Sylwia Lato, z którą rozwiódł się w 2014. Oboje mają córkę Sarę.